|
G8MNY > TECH 23.04.17 10:12l 84 Lines 3711 Bytes #999 (0) @ WW
BID : 41664_GB7CIP
Read: GUEST
Subj: NISSAN Generator GL600 info
Path: IW8PGT<IZ3LSV<F1OYP<ON0AR<GB7CIP
Sent: 170423/0817Z @:GB7CIP.#32.GBR.EURO #:41664 [Caterham Surrey GBR]
From: G8MNY@GB7CIP.#32.GBR.EURO
To : TECH@WW
By G8MNY (Updated Jun 09)
(8 Bit ASCII graphics use code page 437 or 850, Terminal Font)
I repaired one of these small old 4 stroke petrol generators with no
information. Although it has the same features & looks much the same as the
HONDA EX500 however it is tiny bit larger & more powerful.
.ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. ÚÄ¿Breather .ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.
/ /~~~~~~~~~\ \ _ ³ ³Handle / /~~~~~~~~~\ \ Spark
,ÄÄÁÄÁÄÄÄÄÄÄÄßßßÄÁÄÁÄÄ, ÚÄÁÄÁÄÁÄÁÄÄÄÄÄ¿ ,ÄÄÁÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÁÄÄ.Plug
Ý\__________Fuel Tank³Þ Run ³[]__ o ÚÄÄÄ¿³ Ý ÚÄÄ/~\ Þ
Ý_Choke cable\______/ Þ Start³ /||\ o ³_"_³³ Ý ³ ³~~~³Þ Carb
Þ ~~~~~~----------Tap Ý & Off³ \||/o oÀÄÄÄÙ³ Þ RPM³ ÀÄÄÄÙ ÝÄDrain
Þ F Pull Ý ³ ~~ DC AC ³ Þ arm³ ÚÄÄÄ¿ Ý_RPM
³ Crank A StartÚ¿ ³ ³ ³ ³ ___Exhaust ³ ³AIR³ ³ ADJ
³ Case N ALTERNATOR³³ ³ ³ ³ ³ ³ o ³ ³ ³FIL³ ³
³ ÀÙ ³ ³ ³ ³ ÀÄÄÄÙ Gov o³ ÀÄÄÄÙ ³Oil
ÀÂÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÂÙEarth ÀÂÄÂÄÄÄÄÄÄÄÂÄÂÙ ÀÂÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÂÙ
~ ~ ~ Feet ~ ~ ~
The NISSAN GL600 was seized SOLID after being used in the wet (flood) & then
stored for a few months!
It would not turn over on the pull start. So I put "WD40" in the spark plug
hole & stripped down the pull starter, to get a much better purchase on the
engine. Using a long leaver & a U clamp on the pull start catch points of the
flywheel, I was able to free up the engine. After that is all worked OK. The
watery oil was changed.
Conclusion, do not to store a drenched generator, without turning it over
occasionally.
This generator has a fuel filter & this has been blocked once when the whole
fuel line & tap were gunged up with rust particles.
CIRCUIT
I have reverse engineered the diagram!
OFF gn
Úo\ÄÄÄÄÄÄÄÄ==ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿
ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ*ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄ0 EARTH ³ Intigrated
E bk _³_ rd/wh _³_ ³ Magneto
AC bn ALT CASE ³ Ignition
N LÄÄo-oÄÄÄÄ*ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ÃÄ¿ ÚÄÄÄ¿
³ 3A Trip 240V )|| ÚÄÄ´>ÃÄÄ¿ ElectrincV )||( \³/Spark
³ wh 20ê )|| S ³_())))_³ Contact / )||( /|\Plug
ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ*ÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄ)|| T ===== Breakers ³ )||( ³
³ 18V )|| A ROTOR ³ )||( ³
0v ye ³ 1.5ê )|| T ÃÄÁÄÄÄÄÁÄÄÄÙ
>ÂÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ*ÄÄÄ)ÄÄÄÄÄÄÄ)|| O _³_
³³ 75ê ³ 6V )|| R EXCITOR ENGINE
³ÀÄFREQÄ==ÄÄÄ*ÄÄÄ)ÄÄÄÄÄÄÄ)|| =====
RUN IND bl ³ 18V )|| _(((()_
LAMP wh* 1.5ê ³gn ³ ³
18V ³ ³ ³ ³
ÀÄÄÄÄÄÄ¿ _³_ _³_ ÀÄÄ´ÃÄÄÄÙ
+12V ³ rd \_/ \_/ C
>ÄÄÄo-oÄÁÄÄÄÄÄ*ÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÙ
10A Trip Diodes on Heatsink
== Bullet Connector
* Connector
The Magneto is just a coil with internal electonics instead of points.
Note that the DC is connected to the 230V! So the 230V will no longer be safely
floating if it is used with the DC! Also the DC is 20V off load!
No voltage regulation modification was needed as this generator is very good.
See my bul on "Regulating 12V genny output" for the circuit that I use with it.
Also see my bul called "Petrol Generators for /P SSB" for solving this
generators ignition QRM.
Y Don't U send an interesting bul?
73 de John G8MNY @ GB7CIP
Read previous mail | Read next mail
| |